Time management

05.06.2020

V efektívnom rozdeľovaní si svojho drahocenného času nejde vôbec o to, urobiť čo najviac vecí za krátky čas, ani o to, že budeme pracovať tvrdšie. Ako to teda má vyzerať?

                Ide o to, robiť prácu najmúdrejšie a najjednoduchšie ako vieme, aby sme sa necítili pod tlakom a v neustálom strese, ktoré môže viesť k vyhoreniu. Pri time managemente ide o to, ako si zorganizujeme a naplánujeme určité aktivity tak, aby netrvali moc dlho a zároveň aby boli urobené čo najkvalitnejšie. Je to skôr práca o myslení ako o konaní. Veľa štúdií jednoznačne potvrdzuje zdravotný význam vedomého rozmýšľania ako si efektívne utriediť aktivity a hlavne voči nim konať a neprokrastinovať.

               Táto práca je o tréningu a kontrole. Taktiež, u každého existujú individuálne techniky, ktoré mu pomáhajú. Dobrý time manager = dobrý nadriadený. Delenie času stojí na 3 základných pilieroch: 
1. NE – odkladám

2. NE – multitaskujem (nerobím viac vecí, ani malých, naraz)

3. NE – premýšľam moc komplexne a obšírne


                Bohužiaľ, toto sú naozaj veľmi známe veci asi každému človeku, a rovnako veľmi ťažko odučiteľné, ktoré niekedy pramenia aj z osobnostných čŕt. Ku každému pilieru si povieme, čo s ním súvisí a ukážeme si, ako sa ich jednoduchšie odnaučiť. Ponúkam čisté základy, na ktorých môžete ďalej stavať a cibriť si ich, a ktoré sú určené pre všetkých, takže môžu s nimi začať aj manažéri, ktorí majú s časom problém.                        

              Vo väčšine prípadov ide o prokrastináciu. Robenie maličkých nepodstatných vecí, ktoré nám uberajú ako na energii, tak aj na čase. Za ním často stojí lenivosť, ale aj buď strach z očakávaného podvedomého neúspechu, alebo nedostatok motivácie. O strachoch sme už čo to popísali a vieme, že to tak samozrejme vôbec nemusí byť, že? Šport jednoznačne pomáha dodať telu energiu, zresetovať myseľ, aby sa mohla s vervou pustiť do konania. K tomuto všetkému je potrebné pravidlo 17-tich sekúnd. Na všetko, čo si zmyslíte alebo máte poznačené urobiť, urobte to HNEĎ, hneď do 17-tich sekúnd, inak sa účinok a chuť do práce pominie. Povedzte si to pokojne nahlas. Tu je dobré spomenúť aj veľmi efektívne pravidlo, ktorého sa musíte držať každé ráno. A to je, hneď ráno ZHLTNÚŤ ŽABU. A čo je to tá žaba? Je to tá najťažšia, najkomplexnejšia a časovo najnáročnejšia úloha, do ktorej sa nám často najviac nechce. A tú je potrebné urobiť ako prvú zo všetkých aktivít, hneď ráno. Len si predstavte, ako si vydýchnete a zrazu narastie chuť do absolvovania už tých malých plánov, ktoré v danom dni máte.

              Multitasking je ďalší a najhorší zabijak času. Ak zároveň vybavujete napr. dvoje rozličné papierovačky, mozog potrebuje vždy čas na to, aby sa z jednej témy presunul na tú druhú, aby sa znova do nej zapracoval a začal sa sústrediť. Toto požiera nielen čas, ale aj energiu. Preto je pre akúkoľvek malichernú aktivitu potrebné sústrediť sa na 100 %, čo zvyšuje kvalitu a spokojnosť.

               Pri rozmýšľaní o 3. bode by som sa zastavila o trošku dlhšie. Je to rovnako jedna zo základných ťažkostí, ktoré robíme. Ide o to, že keď rozmýšľame nad tým, ako niečo budeme robiť, ako to chceme, ako to nechceme a ako veľa možností je, tak pred rozmýšľaním treba ísť hneď na začiatku so zásadou = ZJEDNODUŠUJEM.  To znamená často nie je potrebné široké analyzovanie a vŕtanie sa v tom, ale genialita závisí práve od zjednodušenia si zložitých vecí. Tu sa pýtajte na svoj základný cieľ aktivity, prioritu a či môžete určitú časť práce s kľudom delegovať aj na druhú osobu. Robte nakoniec vždy iba to, čo máte, nepridávajte si zbytočne.

               Ako sme už spomenuli, organizácia času je veľmi individuálna záležitosť. Jej zlyhávanie vychádza z mnohých osobnostných charakteristík, preto bude najlepšie pozrieť sa na vlastnú nezorganizovanosť zo širšieho uhla, čo ponúka práve náš „Time management kurz“ a vedie ho Ing. Tomáš Langermann, ACC. J

Súvisiace kurzy

Neboli nájdené žiadne záznamy.