Jediná úspešná cesta k ideálnej váhe

02.06.2020

Nikdy s nami spoločnosť tak nemanipulovala ako dnes. Hovoríme o konzumnej spoločnosti, ktorej vplyv si neuvedomujeme do takej miery, akej by sme si mali. Dnes chce jesť zvyčajne iba naša hlava, ale nie žalúdok.

               Jedla máme na každom kroku až nadbytok, čomu pred storočím a ďalej určite tak nebývalo. Do chladničky niekedy zbytočne len plníme, potom vyhadzujeme, a tu je práve ten bod uvedomiť si, že prečo a načo? Nie je to náhodou len naším strachom zásobiť sa čo najviac, lebo čo ak bude zajtra nedostatok? Samozrejme k tomu nablýskané supermarkety a ulice plné pouličného jedla len dodávajú. Omračujú naše zmysly, navodzujú túžbu po jedle. Je to často iba oklamaná myseľ, ktorej sa podsúvajú obrázky a vône jedla. Iba mozog je hladný, no po našich peniazoch sú hladné aj obchody a gastro podnikatelia.  Rovnako, dnes už tak veľa a neustále jesť nepotrebujeme, hlavne nie ťažkých, mäsitých jedál. Už totižto nie sme ťažko pracujúci farmári, ale skôr stojaci alebo sediaci pracovníci, ktorí to nemajú kde spáliť.

             Toto môže byť ako jeden zo základných mindsetov, teda opýtať sa žalúdka, či je naozaj hladné a opýtať sa tela, čo si žiada v danej chvíli pre harmonické a energetické vyváženie a zároveň, aby sa cítilo sviežo a ľahko, teda voliť si vždy niečo, čo telo vyživí. Keďže pre ľudí je zvyčajne obyčajné chudnutie spojené s predstavou utrpenia a každodenného boja so samým sebou, mentálne chudnutie tomu dokáže dodať ľahkosť. Zvyčajne je to preto, lebo sa nadstavujeme krátkodobo, čo je chyba. Je potrebné sa nadstaviť dlhodobo, nechcieť iba schudnúť, ale brať to ako už nový životný štýl. Nejde tu ani o počítanie kalórií ani o žiadny program, ale skôr iba o to, ako sa orientujeme k nášmu správaniu, čiže bude to cesta tak ľahká alebo náročná, ako jej sami dovolíme.

         Pre toto všetko je potrebná disciplína. Ide o silu vôle, ktorá môže kolísať, čo je v poriadku. Ale nemali by sme jej nikdy dovoliť upadnúť úplne. Vôľu si udržíme kontrolou a spätnou väzbou, ktorú je potrebné si robiť v pravidelných intervaloch. Každý týždeň prekonaním svojich nových limitov si určte nejaké odmeny, ktoré budú fungovať ako posilňovače. Napr. keď sa budem k sebe tento týždeň vedome správať, môžem ísť cez víkend so známymi von. Pozrite sa na svoj životný príbeh a správanie k sebe samému hlavne zo širokého uhla, neobmedzujte sa iba na jedlo, pretože aj to, ako do seba zapojíme pohyb, vedomé dýchanie, smiech, nefajčenie a podobné veci, tie úzko súvisia s našim chrámom - telom a jeho vitalitou.

            Predstavujte si svoje zdravo štíhle a vitálne ja každý jeden deň, zobúdzajte sa s myšlienkami, že náš život závisí od toho, čo jeme a ako sa k sebe staviame. Účinný návod, ako si správne nastaviť myseľ a udržať disciplínu, vám radi prezradíme na našom webinári „Mentálne chudnutie“.

 

Mária, Power Coaching

 

 

Súvisiace kurzy

Neboli nájdené žiadne záznamy.