Žena s notebookom a telefónom

Si viac než len žena! Ženy a podnikanie, ako na to?

Ženy často strácajú svoj zdroj sebahodnoty a sily k tomu, aby pre spoločnosť vytvorili niečo hodnotné a skvelé. Určite máte milión nápadov, ktorými by ste sa chceli predať, no stále vás brzdia rôzne vnútorné témy, problémy skĺbenia našej ženskej esencie s podnikaním. Aké sú kúzla a mýty v oblasti príjemného úspechu?

Mnoho z vás žien už možno veľmi dlho rozmýšľa nad svojím vlastným podnikaním, ale nevie nájsť odvahu, ako na to.

Samozrejme, nie je to pre nás ženy až tak jednoduché ako pre mužov. Máme oveľa väčšie starosti berúc do úvahy rodinný život, deti, staranie sa o domácnosť ale hlavne našu ženskú podstatu a esenciu, pretože často chceme, aby sa podnikanie stalo niečím príjemným, zároveň jedinečným a nie moc stresujúcim. Aby to bolo, laicky povedané, „tak akurát, všetko vyvážené.“

        Určite máte v sebe veľa tém, ktoré vám bránia v úspechu. Možno je tam veľa porovnávania sa, či som dosť dobrá. Ale určité veci sú viac než isté. Nemôžeme sa v prvom rade nechať oklamať prvým dojmom svetových úspešných žien. Nie všetko, čo ľudia ukazujú, je skutočné! Keď vidíme usmievajúce sa ženy podnikateľky z časopisov a reklám, neznamená to, že sú aj naozaj šťastné. Často sa stáva, že sú úplne zlomené a usmievajú sa cez antidepresíva. Preto je potrebné nájsť vlastný vzor a zdroj sebahodnoty v sebe. Nesúdiť sa, že nie som perfektná, pretože aj ostatné úspešné ženy chybujú každý jeden deň, ale učia sa z toho! To, že sa niečo nevydarí, nebude hneď znamenať, že ste pozadu. Možno ste ďaleko viac ako ostatní, pretože možno máte skúsenosti, ktoré zasa nemajú zasa ostatní, a ktoré treba zužitkovať. Aj tie, ktoré si teraz žijú svoj sen, museli prejsť podobným začiatočným vývojom ako vy! A stále sa koučujú, trénujú, hľadajú, ako robiť veci lepšie. Majú svojich koučov, ktorí ich vhodnými otázkami smerujú tam, kde chcú byť.

        Netreba si nechávať vlastné príbehy a nápady iba pre seba, pretože ani neviete, ako to môže pomôcť druhým ľuďom.

Aké sú ďalšie mýty v oblasti úspechu?

Niekedy si myslíme, že keď budeme robiť každý deň na vysnívanom projekte milión vecí naraz, tak rýchlo dospejeme k cieľu. Ale nie je to tak, pretože budete akurát tak vyčerpané a nepríťažlivé. Kvalita tromfuje kvantitu! Všetko má svoj čas a vesmírne zákony nám to potvrdzujú. Každý deň stačí urobiť iba jeden alebo dva kľúčové kroky, a viditeľnosť cieľu bude na dosah. Jednoducho sa netreba roztrhnúť.

       A čo biznis partneri a vzťahy s nimi? Tu znova nejde o veľkosť komunity, akú vytvárate, ale o jej kvalitu. Takže, keby ste začínali napríklad aj so 100 čitateľmi na facebooku alebo webovej stránke, a čo? Nevadí. Ide o to, že aspoň nejakí sú a niekoho to začalo zaujímať. Možno práve to má niekedy väčšiu hodnotu, ako ich mať 10 000, ktorí sa na to ani len nepozrú. Web rovnako nemusí byť luxusný na to, aby sme boli úspešné. Napríklad aj samotná Coco Chanel nemala svoj vlastný biznis model, ani nijakú stránku, ale sama nosila svoje klobúky. Skúste zarábanie offline.

Kúzla úspechu

      Ďalšia vec je tá, že zákazník sa na nás pozerá tak, či realizujeme svoje poslanie. Práve to predáva. Či je z nás citeľné to zapálenie pre vec, ktorú milujete. Umením je skĺbiť to, čo chcete povedať, a to, čo druhí túžia počuť. Vaša téma podnikania má takú silu, s akou otvorenosťou ho vysielate do sveta! Kľudne si aj svoje slová postupne spisujte a pozrite sa zo všetkých strán na to, či to ľudia naozaj chcú alebo potrebujú. Dôležitá je tu preto tá autenticita. Myslíme si, že budeme trápne, keď urobíme niečo vlastné, nášmu srdcu blízke, ale práve tá inakosť a zároveň jednoduchosť ľudí ohromuje. Hlavne, ľudia a fanúšikovia vám musia rozumieť. Kľúčová vec je nehľadať cestu do problému, ale k riešeniu, teda nezamýšľať sa moc nad tým, čo ma trápi, aké sú prekážky na mojej ceste, pretože to vás neposunie. Preto hlavne nezabúdajte na autenticitu a doručovanie hodnoty podnikania.